Rejsningsproblemer, øvelser til bækkebundstræning

Vi hjælper dig med rejsningsproblemer, behandling & øvelser som kan bruges til at genvinde en kraftig potens.

Rejsningsproblemer øvelser er det første man vil tænke på, når der kommer problemer med den sekuselle funktion. Bækkenbundstræning vil være en vigtig del af dit behandlingsforløb, for at kunne få en god rejsning igen, efter tider med problemer i soveværelset. Dette vil også være sig gældende hvis du lider af inkontinens. Vi hjælper dig i begge tilfælde ved 3 følgende skridt

  1. Undersøgelse, samtale og ultralydsscanning ved specialist for at sikre at du har den fornødne kontrol over bækkenbunden.
  2. Bækkenbundstræning og fysisk aktivitet
  3. Evt. Behandling med shockwave og EMTT

Resultatet vil være en bedre rejsning og en øget kvalitet i dit sexliv og relationen med din partner. Dette kan også suppleres med shockwave behandling, som er en sikker og effektiv behandlingsform for rejsningsproblemer. Hver dag hjælper Michael mænd i klinikken med forskellige typer af seksuelle dysfunktioner, så han besidder en meget stor viden på området.

For at komme igang skal du blot kontakte os, så aftaler vi en start på forløbet. Du kan enten ringe direkte eller sende os en besked via kontaktformularen, og så ringer vi dig op. Du kan også booke direkte ind via vores online system.

Behandlingen og undersøgelse af din rejsningproblematik udføres af en Danmarks førende eksperter inden for urologisk shockwave behandling, Michael Strøm, som også er medlem af The International Society for Sexual Medicine.

Klient udtalelser

Vi vil gerne hjælpe dig på vej i klinikken med din træning, da vi oplever at mange mænd har mistet kontrollen over deres bækkenbund. Så det kan vi første omgang være vigtigt at få aktiveret de rigtige muskler. På den måde starter du ikke op på mange ugers "nytteløs" træning, som ikke giver det resultat du ønsker. For at sikre at du aktivere de rette muskler, så ultralydsscanner vi dig imens vi laver en række test, så du kan se om/når du gør det rigtigt.

  • Når du skal træne din bækkenbund, så skal du lære at ’knibe’ med musklerne, så bækkenbunden spændes op. Et knib med bækkenbunden kan kendes på, at penisroden vipper, og endetarmsåbningen snører sig sammen, som når du holder på en prut. 
  • Når du kniber vil det som oftes bedst mærkes omkring endetarmsåbningen, da musklerne her er mest fyldige. Som en del af bækkenbundsmusklerne ligger der også en ringmuskel omkring endetarmsåbningen, som medvirker til at lukke det yderste af åbningen.
  • Når du kniber løftes bækkenbunden en smule op, så den trækker urinrør og endetarmen fremad mod kønsbenet. Det er denne bevægelse som gør, at der opstår et “knæk” på urinrør og endetarm, så de lukkes til.

Når du laver dine rejsningsproblemer øvelser, dit knib, så er det vigtigt at et knib fornemmes som et løft, en sammentrækning eller lukning, ligesom når du prøver at holde på urinen, har sædafgang, afføring eller en prut. Det må ikke føles som at du presser ned ad, som når du skal af med afføring.

Der findes 3 hurtige metoder til at teste, om du kniber rigtigt. 

  • Prøv at standse urinstrålen, når du lader vandet. Det er nemmest i slutningen af vandladningen, hvor trykket ikke er så stort.
  • Læg dig på ryggen med bøjede ben på gulvet. Placér et par af dine fingre på mellemkødet mellem testiklerne og endetarmen. Pres fingrene med et let tryk opad og knib. Hvis området bliver hårdt, kniber du rigtigt.
  • Læg dig på siden med bøjede ben. Placér lillefingeren inde i endetarmen, som hvis det var et termometer. Knib og føl yderst en ring, som snører sammen hele vejen rundt om fingeren. Lidt dybere vil du kunne mærke en slynge, der skubber fingeren fremad mod kønsbenet. Slip knibet igen og mærk, at musklerne igen bliver afslappede og bløde.

Knib sammen om endetarmsåbningen, som hvis du skal holde på en prut. Du vil formentlig også kunne mærke knibet foran ved penisroden. Når du kniber, skal du undlade at spænde i mave, balder eller lår, ligesom du heller ikke skal holde vejret. Det er her de fleste laver fejlen i forbindelse med træningen

  • Læg dig på ryggen med let adskilte knæ.
  • Knib hurtigt og kraftigt sammen og slip knibet. Gentag 10-20 gange. Hvert knib skal være kort og kraftigt.
  • Knib nu moderat sammen, hold knibet i 5-10 sekunder og slip igen. Pausen mellem knibene skal have mindst samme varighed som knibet, så musklerne ikke udtrættes for hurtigt. Gentag 10-20 gange.
  • Prøv at holde et moderat knib i op til 1 minut, eller så længe du kan, start roligt og byg op
  • Lav de sidste 5-10 kraftige knib. Knib sammen, så meget at du overhovedet kan, og slip langsomt igen (ca. 3 sekunder). Husk pausen mellem knibene. 

Ved brugen af shockwave dannes der nye små blodkar i penis, samt at vi stimulere mellemgulvets nerver, muskler og blodkar, som giver dig en kraftigere og bedre rejsning igen. Helt uden ubehagelig bivirkninger, som ses ved andre behandlinger eller piller.

Et standard behandlingsforløb er består af 6 eller 12 behandlinger, hvor 85 % af vores klienter oplever en bedre og mere kraftfuld rejsning. For nogle kan et højere antal behandlinger være nødvendigt. Antallet tager udgangspunkt i graden af din ED problematik, dit indtag af medicin og din livsstil. Vi klarlægger hvad der er de udløsende faktorer for dig, første gang du kommer i klinikken til undersøgelse.

En enkeltstående behandling med shockwave i kombination med EMTT koster 1000 kr.  Som de eneste i Danmark arbejder vi med kombinationen af Shockwave og EMTT , hvor vi ser en højere effekt, end shockwave alene. Vi er pt de eneste der i Danmark tilbyder denne effektive behandlingsform.

Behandlingen og vurderingen af din rejsningproblematik udføres af en Danmarks førende eksperter inden for urologisk shockwave behandling, Michael Strøm, som også er medlem af The International Society for Sexual Medicine.

Personlig behandling
Du modtager altid personlig behandling
Kort ventetid
Vi giver hurtig adgang til behandling
Stor erfaring
Vores behandlere har mange års erfaring

Skal vi kontakte dig?